Interview s Geem

23. dubna 2010 v 19:56 | by slsi |  Co povedali
Kopírovať len s týmto zdrojom!


S jeho divokými stageovými šaškárnami a přicházejícím "mizerně Detoritským rockovým" albem je frontman My Chemical Romance opravdový následovník The Stooges. "Nechtěl jsem, aby mě chtěly ošou*tat holky, chtěl jsem, aby mě chtěli ošou*tat pravý chlápci," říká Way. "Tohle jsem si vzal od Iggyho."


SPIN: Gerarde, kdy jsi poprvé slyšel muziku Iggyho?

GERARD WAY: To je takový bláznivý příběh. Byl to kreslený seriál, který jsem viděl jako dítě, pojmenovaný Rock & Rule.

IGGY POP: Oh můj bože! Někdo to viděl!

WAY: Jo! Mělo to na mě obrovskej dopad. Hráli v něm hudbu Iggy, Lou Reed, Debbie Harry, Cheap Trick and Earth, Wind & Fire, nasměrovalo mi to budoucnost.

POP: Vzpomínám si na svůj song pojmenovaný "Pain & Suffering." [Zpívá] "Red wine turns to blood / A cow floats upside down in a river of mud!" ("Červené víno se mění v krev / Krávy plavou vzhůru nohama v bahnitý řece!")

WAY: Děsilo mě to, ale byl jsem do toho zažranej. Znovu jsem to objevil na střední škole, přesněji když přišel na svět hit Iggyho Popa "Candy". Byl jsem metalhead, ale pak jsem se dostal mezi punk a Ramones a přes tohle jsem se dobral k Iggymu.

POP: Tímhle způsobem pro mě byli dobrý, tihle Ramones. Jednoduše jsem viděl fotku noci v CBGB (známý klub na Manhattanu, pozn. Lumierre) v roce 1975, když tu měli party pro mě. Všichni jsme měli ten stejný kulatý účes! Pět z nás s kulatejma účesama. Můj byl v barvě platiny a jejich byly tmavý.

SPIN: The Ramones byli z Queens; Iggy, ty jsi z Michiganu a Gerarde, ty jsi z Jersey - tři z nejvíc urážlivých míst Ameriky. Cítíte se být tímhle propojený?

POP: Jo, vážně pitomý místa. Allen Ginsberg je z New Jersey, z Patersonu, a to je pěkně ošklivý město, podle toho, jak je vykresluje.

WAY: Jsem z Newarku, kterej je pěkně Patersonovksej. Paterson je zas*aný místo.

POP: Vždycky jsem měl rád Newark, protože je takovej připravenej bojovat. Mám rád ty polorozpadlý části, ve kterých se můžu uhnízdit a něco dokončit bez toho, aby mě někdo obtěžoval.

WAY: To rozhodně. Cvičili jsme to v továrně, kde se odehrávaly vraždy. Takhle to je v rozflákaných městech, rozbitých městech, kde tě lidi nechaj samotný a ty si můžeš sám sebe vytvářet.

SPIN: Nosíte vy oba svá rodná města v umění, které vytváříte?

POP: Já určitě. Když jsem byl v Paříži a lidi byli tak francouzský, objevil jsem svoji zhuštěnou pomalou řeč, jako [přijme těžký Detroitský přízvuk] "Ty víš co tady, Froggy..."

WAY: Nechtěl bych se přestěhovat do L.A. kdybych cítil, že to povede ke ztrátě mojí identity New Jeseyiana. Můj přízvuk je silnější od té doby, co tam žiju. Lidi z L.A. mě možná budou nenávidět, když tohle řeknu, ale když jsme se moje žena Lindsey a já přestěhovali, mysleli jsme si "všichni tady jsou tak uhlazený. Jestli se banda lidí přestěhovala z East Coast, mohli ku*va narazit na tomhle místě." Jako člověk, který si odtud bere kafe, jsem samozřejmě svinskej já, když říkám něco, když jsem pryč. Ne jako v New Yorku, kde s váma do očí vyjebají.

POP:"Heyyyy, pane, je fajn tě vidět! Jsi tak překrásná kočka!" Ale ve skutečnosti je odtud několik talentovaných teroristů. Klobouk dolů před nimi.

SPIN: Chtěl jsem mluvit s vámi oběma o koncertech, které měly vliv na váš život. Iggy, ty jsi mluvil o setkáním s Jimem Morrisonem a Doors v roce 1967.

POP: Byl to závěrečný tanec na Michiganské univerziě a bylo to důvěrné zasvěcení, jakýsi druh scény školního plesu v Carrie. Když se ten chlápek objevil, Morrison, dokymácel se na stage a lidi si asi mysleli, že je opilý. Ale věděl jsem, že kočka měla tři nebo čtyři trpký trefy. Jeho zornice byly totálně rozšířený a měl jakejsi kousek Lamarr-as-Deliah outfitu a když otevřel svou pusu, zpíval jen falsetovým dětským hlasem. Neměl žádný aplaus. Žádné uznání. Žádné pochopení. Byl to viditelně nezdařilý večer a to je právě ta věc, kterou na tom při pohledu zpět miluju. Pak, s vibracemi tohohle pocitu, jsem němel žádnou výmluvu, ne k obdržení našeho smutku, nanic-kapely mimo stage.

WAY: Všechny vystoupení, který na mně skládaly základy, byly show, na který jsem nemohl jít, protože když se odehrávaly, byl jsem prostě jen dítě. V několika směrech byla moje kapela vždycky odpovědí na všedchen bordel. Sledování kapel jako Tursday a At the Drive-In, který byly zapojený do toho, čemu s radostí říkám "Motor City motherfuckin' rock," rýsovali Stooges, rýsovali MC5. V průběhu jednoho vystoupení na sobě měli dámský obleky, plazili se pod stagi. Bylo to sexy a vyzývalo to tvou sexualitu. Tuším, že všechno, co jsem k tomu přidal, byly oční linky. Nechtěl jsem, aby mě chtěly ošou*tat holky, chtěl jsem, aby mě chtěli ošou*tat pravý chlápci. Tohle jsem si vzal od Iggyho.

POP: Možná bys měl hodit hovor s Johnem Mayerem. [Směje se] Myslím, že cokoli děláš, ať se chystáš vstávat a dělat to před publikem, bude to rána, pokudnpovolíš uzdy svým skutečným pocitům. A pokud ne, budeš vypadat jako bys ses podbízel.

WAY: Vždycky jsem miloval Lust for Life - celá ta nahrávka mi příjde perfektní. Ty ses vůbec nepodbízel. Začal jsem to cítit na poslední nahrávce My Chemical Romance, jako když jsem se podbízel a ty peníze mě dostaly stáze. Je to jako past: stáze je smrt a já jsem začal dělat bezpečná rozhodnutí. Ale pak mi, na tour k Projektu Revolution 2007, k jedné naší poslední pro The Black Parade, řekl novinář, že jsme tam nahoře byli jako ty zas*aný Stooges. To je ta věc, kterou jsme se snažili dostat zpět na nový nahrávky, to, co jsme měli na téhle tour.

POP: Hodně mladých hudebníků získává peníze ve špatný čas. Dostanou je za něco, z čeho nemají skvělý pocit a to tě nutí cítit se fakt špatně a zničí tě to a zabije. Muzikálové typy mají sklon kombinovat vyhořelého autora s vyhořelým aktérem.

WAY: Nikdy jsem nepřemýšlel o tom, že bych byl autor a aktér. Cestovali jsme do měst, kde byla nenávist zločinů nasměrována na děcka, který nás poslouchaj, ty děcka nosily všecko černý. Ustoupil jsem a zastavil výpravu. Nechtěl jsem někomu ubližovat. Světlo na konci tunelu byl přítel, který mi připomínal, že jsem na střední nenosil placku Public Image Ltd. na bundě, protože na ně chci naplivat, nosil jsem ji, protože jsem ji chtěl nosit. Naše děcka jsou ty stejný: je to jejich zku*ená volba. Nemůžu je hájit. Potřebuju jim dát to, co chtějí.

POP: Když dáváš dobrý vystoupení, získáš z toho pocity lidí kolem a to je prostě ojedinělý dar. V tomhle směru je to nedoceněný v historii, když se hudební průmysl nevyhnutelně obracel do jakýhosi druhu politiky. Je dobrý občas se od toho odtáhnout. Trvalá dieta je být hrubý na lidi.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Klikni plsss x)

xKLIKx 100% (1027)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama